Waarom moet ik inloggegevens aanmaken?
Om je modules te kunnen beheren heb je een persoonlijk account nodig. Via dit account heb je toegang tot de Leeromgeving, je basisgegevens, de organisatie waar je onder valt (indien van toepassing) en je modules. Let op: je kunt geen gebruik maken van 2 verschillende e-mailadressen. Dan koppelt het systeem niet met de leeromgeving.
Het lukt mij niet om in te loggen?
Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig. Let er dus goed op of niet per ongeluk de toets ‘caps lock’ staat ingeschakeld. Indien je je wachtwoord niet meer weet, kun je deze aanvragen met je emailadres via de optie ‘Wachtwoord vergeten?’ via MIJN ACCOUNT rechts bovenin de pagina.
Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
Rechts in de hoek zie je de optie MIJN ACCOUNT staan. Wanneer je hierop klikt kun je in het uitklapmenu kiezen voor de optie ‘Wachtwoord vergeten?’. Met je emailadres vraag je wachtwoordherstel aan. Je ontvangt vervolgens een mail (check de spambox!) van ons met instructies hoe je je wachtwoord kunt wijzigen.
Ik wil mijn wachtwoord opvragen maar de website herkent mijn emailadres niet (ongeldige gebruikersnaam).
Het kan zijn dat je bekend staat bij ons onder een ander emailadres. Is dit toch je emailadres? Maak dan een ander account aan.
Ik weet mijn e-mailadres en wachtwoord (accountgegevens) niet meer.
Via het contactformulier kun je je accountgegevens opnieuw opvragen. Deze worden uitsluitend toegestuurd aan het e-mailadres dat is opgegeven bij de bestelling. KinderWijs TV kan je op een ander e-mailadres laten weten aan welke-mailadres de accountgegevens zijn toegestuurd.
Ik ben nog niet gekoppeld aan mijn organisatie.
Bij registreren is het veld ‘organisatiecode’ geen verplicht veld. Je kunt altijd later koppelen via je account -> accountgegevens op de webshop.
Zo is het ook mogelijk om je te ontkoppelen van je organisatie.
Let op: je kunt je maar aan 1 organisatie tegelijk koppelen! Mocht je tussen meerdere organisaties willen switchen dan raden wij je aan om een nieuw account aan te maken voor de andere organisatie.
Het lukt me niet om me te koppelen aan mijn organisatie.
De organisatiecode is altijd een code met kleine letters en cijfers. Krijg je melding dat het niet lukt om te koppelen? Stuur dan een mailtje aan de beheerder van de organisatie. De gebruikersplekken zijn waarschijnlijk allemaal bezet.
Ik wil graag een tweede GOB / Organisatie koppelen aan mijn account zodat ik ook bij hun een module kan volgen, hoe kan ik dit regelen?
Dit is niet mogelijk. Per account (email-adres) kun je je aansluiten bij 1 GOB / Organisatie. Wil je je aansluiten bij een andere organisatie dan maak je een nieuw account aan met een ander email-adres.
Kom je er niet uit, dan staat onze Helpdesk voor je klaar via de chat op www.kinderwijstv.nl of mail ons op: info@kinderwijstv.nl
Hoe kan ik bestellen?
Om een bestelling te plaatsen ga je naar WINKEL en kies je de gewenste module. Indien je nog geen account hebt, wordt je eerst gevraagd om een account aan te maken. Het is niet mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder account. Na afronden van de bestelling is je module direct beschikbaar via de map ‘Mijn Bibliotheek’ in je Account.
Ik wil een module bestellen, maar nog niet starten.
Je hebt de mogelijkheid om een module te bestellen in de vorm van een licentiecode. Een licentiecode geeft recht op 100% korting op ieder later tijdstip binnen 6 maanden.
Op het moment dat je wel wil starten met de module, dan bestel je de module nogmaals en vul je de licentiecode in voor 100% korting. De module is dan direct beschikbaar in de map ‘Mijn Bibliotheek’ in je Account.
Ik heb een module aangeschaft maar zie de module niet staan in mijn Bibliotheek.
Waarschijnlijk heb je bij je bestelling het vinkje aangeklikt bij licentie kopen.
Zoek de nieuwe licentiecode op in de map ‘mijn licenties’, gebruik de licentiecode en bestel de module opnieuw (maar dan zonder het vinkje licentie kopen aan te zetten).
Ik ben mijn licentiecode kwijt.
Een eerder bestelde licentiecode kun je vinden in je Account in ‘Mijn Licenties’. Kijk goed na of de licentiecode nog niet geactiveerd is. Dan staat er achter de licentiecode 0/1. Dat wil zeggen dat 0 van de 1 licenties geactiveerd zijn.
Mijn licentiecode is verlopen.
Dat kan gebeuren, de modules zijn los te bestellen in de webshop.
Mijn licentiecode is al geactiveerd.
Een eerder bestelde licentiecode kun je vinden in je Account in ‘Mijn Licenties’. Krijg je deze melding, dan is je licentie al geactiveerd. Je kunt een licentiecode maar zo vaak activeren als hij besteld is. Staat er achter de licentiecode 1/1, dan wil dat zeggen dat 1 van de 1 licenties geactiveerd is.
Bestel dan een nieuw licentiecode of module.
Ik wil graag voor iemand anders een module bestellen of cadeau doen.
Je hebt de mogelijkheid om een module te bestellen in de vorm van een licentiecode. Een licentiecode geeft recht op 100% korting op ieder later tijdstip binnen 6 maanden.
Op het moment dat een derde persoon wilt starten met de module, dan bestelt deze persoon de module zelf via het eigen account en vult de licentiecode in voor 100% korting. De module is dan direct beschikbaar in de map ‘Mijn Bibliotheek’ in het account van die persoon.
Heeft deze persoon nog geen account, dan wordt automatisch gevraagd om voor het bestellen een account aan te maken.
Ik wil graag voor 1 van mijn medewerkers de DiplomaRoute aanschaffen en de factuur op mijn bedrijfsnaam zetten.
Dat kan zeker. Maak een account aan met je bedrijfsgegevens of als je deze al hebt aangemaakt, log in. Zoek het artikel:
Diplomaroute examendeel 1 + Pedagogisch Component
Klik het artikel aan en vink het vakje met “licentie kopen” aan.
Vul bij opmerkingen de gegevens in van de deelnemer van de DiplomaRoute.
Reken af. De licentiecode staat daarna klaar bij “mijn licenties”.
Gebruik onderstaande mail om je medewerker te informeren en zet de licentiecode op de juiste plek in de mail.
Voorbeeldmail licentiecode kado geven of versturen
Hieronder staat de voorbeeldmail die je kunt gebruiken bij het aanbieden van een licentiecode. Verander “naam module” in de juiste module naam. En vul de licentiecode in bij “code”.
……………………………………………………………………………………….
Beste,
We sturen je hierbij de licentiecode voor de module: NAAM MODULE
Om toegang te krijgen ga je als volgt te werk:
- Ga naar www.kinderwijstv.nl en maak een account aan of log in.
Let op: KinderWijs TV heeft een nieuwe website.
Had je voor de oude website van KinderWijs TV een account, dan maak je hier alsnog een nieuw account aan. - Zoek in de Winkel de juiste module en plaats deze in de Winkelmand.
- Daar vul je de volgende licentiecode in voor 100% korting: CODE
- Rond het bestelproces helemaal af.
- Via je accountmap Mijn Bibliotheek kun je de module direct volgen.
Let op: de licentiecode is 6 maanden geldig. Binnen die tijd moet de licentiecode gebruikt worden.
De modules van KinderWijs TV hebben een beperkte looptijd. Na bestellen gaat de beperkte looptijd direct in.
Bestel dus pas wanneer je de module ook echt gaat doorlopen.
Heb je vragen of hulp nodig, dan kun je bij de Helpdesk van KinderWijs TV terecht via de live chat op de website, email of telefoon.
Veel leerplezier!
……………………………………………………………………………………….
Hoe kan ik de module later activeren?
Je hebt de mogelijkheid om een module te bestellen in de vorm van een licentiecode. Een licentiecode geeft recht op 100% korting op ieder later tijdstip binnen 6 maanden. Op het moment dat je wilt beginnen aan de module dan plaats je deze weer in de winkelwagen en reken je af met de licentiecode. Vervolgens vindt je de module in je bibliotheek.
Ik wil als organisatie meerdere modules aanschaffen voor mijn medewerkers.
Dat kan, je kunt meerdere modules tegelijk bestellen. Je hebt de mogelijkheid om een module te bestellen in de vorm van een licentiecode. Zet dan een vinkje in het vakje Licentie bestellen. Je krijgt 1 licentiecode per bestelling, per module. Deze zijn altijd terug te vinden in de map ‘Mijn Licenties’.
De licentiecode kun je dan doorsturen aan je medewerkers. Een licentiecode geeft recht op 100% korting op ieder later tijdstip binnen 6 maanden.
Op het moment dat een derde persoon wil starten met de module, dan bestelt deze persoon de module zelf via het eigen account en bestelt de module zelf nogmaals met de licentiecode met 100% korting. De module is dan direct beschikbaar in de map ‘Mijn Bibliotheek’ in het account van de persoon.
Heeft de persoon nog geen account, dan wordt automatisch gevraagd om voor bestellen een account aan te maken.
Neem voor meer informatie over de mogelijkheden contact op met info@kinderwijstv.nl, dan kunnen wij je een persoonlijker aanbod doen, zodat je ook voortgang kunt monitoren.
Ik wil mijn bestelling ongedaan maken.
Je kunt binnen zeven werkdagen na je bestelling je aankoop ongedaan laten maken door dit te melden via het contactformulier of door te mailen naar info@kinderwijstv.nl. Na deze termijn kan je aankoop niet teruggedraaid worden.
Wat is mijn leeromgeving?
Je leeromgeving is je eigen persoonlijke online omgeving waar je je modules, je groepen en, indien van toepassing, je organisatie kunt vinden. Ook beheer je hier je voortgang en certificaten.
Hoe kom ik om mijn leeromgeving?
Wanneer je een account aanmaakt dan wordt er ook een leeromgeving voor je gemaakt. Pas wanneer je een module aanschaft en/of activeert, heb je via de map ‘Mijn Bibliotheek’ toegang tot de leeromgeving.
Waar vind ik mijn cursussen?
Je kunt de door jou aangeschafte cursussen vinden in de map ‘Mijn bibliotheek’ in je Account. Hier vind je alle cursussen die je hebt aangeschaft. Door op de cursus te klikken kom je in je persoonlijke leeromgeving terecht.
Ik wil een cursus beginnen echter wanneer ik op “start cursus” druk komt er geen “cursus inhoud” in beeld.
Wis je browsergeschiedenis en cookies en probeer het opnieuw.
Het openen van de module in een incognito venster of een andere internetbrowser kan ook helpen.
Kan ik de module ook halverwege stoppen en later verdergaan?
Ja, dat kan. Het systeem onthoudt waar je gebleven bent.
Mag ik modules kopiëren of aan anderen laten zien?
Nee, dat mag niet. Bij het bestellen van de leermodules ben je akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden van KinderWijs TV. Hierdoor heb je jezelf verbonden aan de belofte om de modules uitsluitend te gebruiken voor jouw eigen educatieve doel. Het tonen van de modules, video’s in groepsverband of doorgeven van jouw inloggegevens aan derden is strafbaar.
Bij het behalen van een toets staat er aan het einde welke vragen je fout hebt. Het goede antwoord staat er dan niet bij. Waarom is dat?
Dat klopt, sommige gebruikers moeten een herkansing maken. Zij kunnen als kleine geste inzien wat ze fout hebben gedaan. Dan is de truc om op te zoeken in de lesstof wat het juiste antwoord is en dan heb je dat gelijk weer geleerd!
Waar kan ik mijn certificaten / bewijs van deelname vinden?
Je certificaat vind je in je leeromgeving bij ‘Mijn certificaten’. Klik bovenin op je naam en in het uitklapmenu op ‘Mijn certificaten’.
Ik krijg geen certificaat / bewijs van deelname na afloop van de toets.
Om het certificaat te ontvangen moet je alles doorlopen hebben. De handleiding, alles modules en natuurlijk de toets. Zorg dat bij alle onderdelen een groen vinkje staat!
Ik kom erachter dat mijn geboortedatum niet goed staat op mijn certificaat.
Vul de juiste geboortedatum in bij je accountgegevens in je leeromgeving en sla deze op. Stuur vervolgens een email naar info@kinderwijstv.nl met de vraag of wij je certificaat willen updaten. Zet in dat mailtje wel even om welk certificaat het gaat.
Deze FAQ wordt steeds aangevuld. Staat je vraag er (nog) niet bij, stel hem dan via het contactformulier, de chat of info@kinderwijstv.nl.
Hoe vraag je het STAP-budget voor KinderWijs TV aan?
Kies een STAP leerroute uit in de webshop. Zet de scholing die je aanspreekt in je winkelwagen. Klik op afrekenen. LET OP: er mogen geen andere modules in je winkelmandje staan. Je kunt 1 scholing per jaar kiezen.
Uit welke leerroutes kan ik kiezen?
Klik op de leerroute die je aanspreekt en lees de uitgebreide informatie in de productbeschrijving.
- BabyWijs© PLUS
- Branche-erkende bemiddelingsmedewerker gastouderopvang PLUS
- Jaarprogramma Groeispurt
- KinderEmotiecoach
Kan ik voor twee verschillende STAP leerroutes een aanmeldbewijs aanvragen?
Dat kan. Alleen: je krijgt maar voor 1 leerroute subsidie, de andere zal je zelf moeten bekostigen.
Ik heb per ongeluk de verkeerde leerroute aangemeld en nu wil ik toch voor een andere gaan. Kan ik dit nog aanpassen?
Dat kan! Bestel de juiste leerroute en stuur een e-mail ter informatie met duidelijke uitleg naar: info@kinderwijstv.nl
Het lukt me niet om de STAP scholing toe te voegen aan mijn winkelwagen.
Een leerroute met STAP-subsidie kan alleen los worden aangevraagd. Maak eerst het winkelmandje leeg om dit product te kunnen toevoegen.
Welke achternaam moet ik invullen? Mijn meisjesnaam of mag het ook mijn aangetrouwde naam zijn?
Het is van belang dat de naam die je gebruikt voor het aanvragen van het STAP-budget dezelfde naam is als op je ID. Vaak is dat je meisjesnaam.
Waar vind ik mijn aanmeldbewijs?
Na het afronden staat bij je account onder het kopje: ‘Mijn bestellingen’ het STAP-aanmeldbewijs met alle gegevens daarop klaar.
Ik heb een schrijffout gemaakt of iets verkeerd ingevuld, wat nu?
Bestel opnieuw met de juiste gegevens. Check of je aanmeldbewijs nu wel klopt. Stuur een e-mail waarin je meldt dat je eerste aanmelding foutief was naar: info@kinderwijstv.nl
Wat moet ik nu verder doen?
Nadat je je vooraanmelding bij KinderwijsTV hebt gedaan, ontvang je van ons een mail met daarin uitgebreide instructies hoe je subsidie kunt aanvragen.
Ik heb geen DigiD, hoe vraag ik deze aan?
Via de website van DigiD vraag je heel gemakkelijk een DigiD aan via het aanmeldformulier. Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een activeringscode. Deze activeer je via: https://digid.nl/activeren
Ik ben de inlogcodes van mijn DigiD vergeten.
Ga naar: www.digid.nl/herstellen
Volg de stappen die aangegeven staan op de website.
Wanneer weet ik of ik de subsidie krijg?
Je krijgt een e-mail van het UWV met de uitkomst. Dit kan nog dezelfde dag zijn, maar uiterlijk binnen enkele dagen na je aanvraag.
Mijn STAP-budget is € 1000,-. Kan ik dit gebruiken voor meerdere leerroutes of scholingen bij diverse aanbieders?
Nee. Je STAP-budget kun je maar eenmalig uitgeven bij 1 scholing, ongeacht het bedrag.
Wanneer en hoe kan ik beginnen?
5 Weken na toekenning van het STAP-budget ontvang je van KinderWijs TV een supertof Startpakket per post in huis. Het startpakket bevat (afhankelijk van je studiekeuze) een variatie aan handige tools, zoals bijvoorbeeld een studieplanner, (prenten-of lees) boek, educatieve materialen, leuke give-aways, lesmap en/of studie-instructie. In de week daarna ontvang je van ons een digitale uitnodiging om te gaan starten met jouw studie. Let op! Vanuit de overheid is de regel dat je niet binnen 4 weken na toekenning met je studie mag starten.
Kan ik het STAP-budget aanvragen voor iemand anders?
Nee, het STAP-budget is persoonsgebonden en ieder regelt dit voor zich met zijn of haar persoonlijke DigiD.
Ik ben ZZP’er, kan ik ook gebruik maken van het STAP-budget?
Ja, dat kan. Deze subsidie is voor iedereen geschikt.
Ik heb me al wel aangemeld maar nog geen STAP-budget aangevraagd/toegewezen gekregen deze ronde, wat nu?
Je STAP-aanmeldbewijs is niet meer geldig.
Wil je voor een volgend aanvraagtijdvak subsidie aanvragen, vraag dan even een nieuw aanmeldbewijs aan.
-> Ja, ik wil een nieuw aanmeldbewijs voor STAP-subsidie op 2 mei 2022
Wil je weten of je STAP-subsidie toegekend hebt gekegen?
Log in met DigiD op deze pagina: https://www.stapuwv.nl/stap/dashboard
Via de knop Menu-> Mijn aanvragen
Let op: de systemen van UWV werken nog niet naar behoren.
Heb je vragen bel UWV: 088-8982202
Weten jullie of ik het STAP-budget heb toegewezen gekregen?
Nee, daar hebben wij helaas geen inzage in. Voor vragen kun je altijd terecht bij het UWV.
Meer informatie vind je op onze speciale website over het STAP-budget!
Na aanmelding krijg je automatisch bericht met verder informatie.
Voor meer vragen staan wij voor je klaar in de chat, tijdens werktijden.
Is je vraag specifieker? Stel deze dan via een e-mail aan: info@kinderwijstv.nl
Ik wil voor mijn professionals en ouders graag SummerSchool aanschaffen. Hoe doe ik dat?
Vanaf 7 deelnemers is het voordeliger om een SummerSchool-pakket te nemen tot 100 deelnemers.
Je bestelt en betaalt het SummerSchool-pakket via iDeal in de Winkel van KinderWijs TV. Binnen 1 werkdag ontvang je een email hoe je gegevens van je deelnemers (naam/emailadres) kunt aanleveren. Het document kun je aanleveren tot uiterlijk 10 juli 2022. Deelnemers ontvangen binnen 3 werkdagen na aanleveren een persoonlijk link met toegang tot het SummerSchool-account.
Ik wil voor mijzelf graag SummerSchool aanschaffen. Hoe doe ik dat?
Je bestelt en betaalt en losse SummerSchool via iDeal in de Winkel van KinderWijs TV. Binnen 1 werkdag ontvang je een email met een persoonlijk link met toegang tot het SummerSchool-account.
Ik wil voor 1 of meerdere anderen graag SummerSchool aanschaffen. Hoe doe ik dat?
Je bestelt en betaalt het gewenste aantal losse SummerSchools via iDeal in de Winkel van KinderWijs TV. Je hoeft GEEN vinkje te zetten bij Licentie kopen. Zet de naam en het emailadres van de deelnemers in het vak Opmerkingen. Deelnemers ontvangen binnen 1 werkdag een persoonlijk link met toegang tot het SummerSchool-account.
Maakt het uit wanneer ik SummerSchool aanschaf?
Je kunt SummerSchool al voor 15 juni (de startdatum) aanschaffen om verzekerd te zijn van een plekje. Op 15 juni krijg je per email toegang.
Na 15 juni krijg je na aanschaffen binnen 1 werkdag per email toegang.
Het SummerSchool-pakket voor organisaties kan aangeschaft worden tot 10 juli 2022. Na 10 juli 2022 is SummerSchool alleen als los product aan te schaffen totdat de 5000 leerplekken bereikt zijn.
Kan ik als organisatie meekijken in de voortgang of resultaten van mijn deelnemer?
Nee, dat kan niet. Omdat we SummerSchool laagdrempelig en goedkoop willen houden voor organisaties en veel deelnemers is ervoor gekozen om SummerSchool via een ander platform te tonen met weinig extra faciliteiten.
Ik heb SummerSchool gekocht, maar zie het niet in Mijn Bibliotheek op KinderWijs TV.
SummerSchool is beschikbaar vanaf 15 juni – 15 september 2022. Koop je SummerSchool vóór 15 juni, dan ontvang je op 15 juni een email met een persoonlijke link naar jouw SummerSchool account. Koop je SummerSchool ná 15 juni, dan ontvang je binnen 1 werkdag een uitnodiging per email met je persoonlijke link.
Ik kan niet meer inloggen op het SummerSchool-portaal.
via de knop Wachtwoord vergeten kun je met het emailadres waar je je mee hebt aangemeld een nieuwe uitnodigingsemail aanvragen. In die email tref je een persoonlijke link direct naar je SummerSchool-portaal. Check ook je spambox.
Voor meer vragen staan wij voor je klaar in de chat, tijdens werktijden.
Is je vraag specifieker? Stel deze dan via een e-mail aan: info@kinderwijstv.nl